موسیقی درمانی چگونه می تواند برای سلامتی شما مفید باشد؟

موسیقی ​​درمانی تأثیرات مثبت گسترده ای بر سلامت جسمی و روانی شما دارد. این به ویژه زمانی اتفاق می افتد که درمان بر اساس علایق و نیازهای فردی شما طراحی شده باشد.

علائم افسردگی را بهبود می بخشد

بسیاری از برنامه‌های موسیقی درمانی، افراد را بیدار می‌کنند و به حرکت در می‌آورند و ذهن آن‌ها را با کارهای خلاقانه و جذاب تحریک می‌کنند. محققان معتقدند که این بهبود ممکن است با اندورفین مرتبط باشد. این مواد شیمیایی که باعث ایجاد حس خوب می شود و علائم افسردگی را کمتر کرده و موجب افزای خلق میشود.

اضطراب کودکان بستری را از بین می برد

درمان در بیمارستان یک تجربه استرس زا و ترسناک برای کودک است. طبق یک مطالعه در سال 2013 ، موسیقی ​​درمانی در بیمارستان کودکان ممکن است به کاهش این احساسات منفی کمک کند. اگر کودک به دلیل یک بیماری مزمن به طور مکرر به بیمارستان مراجعه می کند، این امر می تواند به ویژه مهم باشد.

موجب بهبود حافظه و ضریب هوشی را افزایش میدهد

محققان به افراد وظایفی دادند که آنها را ملزم به خواندن و سپس یادآوری لیست کوتاه کلمات می کرد. کسانی که به موسیقی کلاسیک گوش می‌دادند از کسانی که در سکوت یا با صدای سفید کار می‌کردند بهتر عمل کردند. همان مطالعه ردیابی کرد که افراد با چه سرعتی می توانند وظایف پردازشی ساده را انجام دهند – تطبیق اعداد با اشکال هندسی – و یک مزیت مشابه نشان داد. موتزارت به مردم کمک کرد تا کار را سریعتر و دقیق تر انجام دهند.

می تواند به سلامت قلب شما کمک کند

موسیقی می تواند شما را به حرکت وادار کند – و مزایای رقص به خوبی ثبت شده است. دانشمندان همچنین می دانند که گوش دادن به موسیقی می تواند موجب تغییر ضربان نفس، ضربان قلب و فشار خون شما شود که البته به شدت و سرعت موسیقی نیز بستگی دارد.

خستگی را کاهش می دهد

هرکسی که شیشه ماشین را پایین انداخته و رادیو را روشن کرده باشد می داند که موسیقی می تواند انرژی زا باشد. پشت آن تجربه زنده، علم محکمی نهفته است. محققین دانشگاه شانگهای دریافتند که موسیقی آرام بخش به کاهش خستگی و حفظ استقامت عضلانی در زمانی که افراد درگیر یک کار تکراری هستند کمک می کند. جلسات موسیقی درمانی همچنین خستگی را در افرادی که درمان‌های سرطان دریافت می‌کنند کاهش داده و آستانه خستگی را برای افرادی که درگیر تمرینات عصبی-عضلانی می‌باشند بالا برد، که ما را به سود بزرگ بعدی هدایت می‌کند.

عملکرد ورزش را افزایش می دهد

علاقه مندان به ورزش مدت هاست که می دانند موسیقی عملکرد فیزیکی آنها را افزایش می دهد. یک بررسی تحقیقاتی در سال 2020 تأیید می‌کند که کار کردن با موسیقی خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد، به بدن شما کمک می‌کند کارآمدتر ورزش کند و آگاهی شما از فعالیت را کاهش می‌دهد. کار با موسیقی نیز منجر به تمرینات طولانی ترمیشود.

نتیجه:

 منبع مورد اعتماد از پژوهش ها نشان می‌دهد که همگام‌سازی تمرین با موسیقی به شما امکان می‌دهد با استفاده از اکسیژن کمتری نسبت به زمانی که همان تمرین را بدون ضرب انجام می‌دادید، به اوج عملکرد خود برسید. به گفته محققان، موسیقی به عنوان یک مترونوم در بدن شما عمل می کند.  پس از جدیدترین آهنگهای ایرانی و خارجی شاد و پر انرژی که موجب افزایش سطح خلق و حال خوب شما میشود، غافل نشوید . با ماهمراه باشید…

دیدگاه خود را بگذارید