چگونه خوانندگی پاپ با سایر ژانرهای آوازخوانی متفاوت است؟

برخلاف تصور رایج، هیچ صدایی وجود ندارد که مشخصه آواز پاپ باشد. در عوض، طیف وسیعی از سبک‌های آوازی، اغلب در همان آهنگ، از آواز آرام و نفس‌گیر گرفته تا آواز با صدای بلند استفاده می‌شود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی این سوال که چگونه خوانندگی پاپ با سایر ژانرهای آوازخوانی متفاوت است، بپردازیم . همچنین میتوانید با پیوستن به ما و دانلود آهنگ های پرطرفدار خوانندگان زن، موسیقی را به گونه ای متفاوت تجربه کنید.

آواز ممکن است سازماندهی شده یا بداهه، رسمی یا غیر رسمی باشد. این ممکن است به عنوان یک حرفه، یک علاقه، منبع شادی یا آسایش، یک مراسم تشریفاتی، مذهبی، آموزش در آموزش موسیقی، یا به عنوان یک سرگرمی انجام شود. در حالی که اغلب خوانندگان اغلب بر روی یک ژانر موسیقی مانند کلاسیک، راک، اپرا یا پاپ تمرکز می کنند، برخی از آنها با اجرا در بسیاری از ژانرهای موسیقی به موفقیت متقاطع دست یافته اند.

چه چیزی خوانندگی پاپ را از سایر سبک های خوانندگی متفاوت می کند؟

 پاپ موسیقی پاپ معمولاً در نواحی پیشرفته ای یافت می شود که به طور قابل توجهی تحت تأثیر فرهنگ شهری قرار گرفته اند.  Popular مخفف پاپ است که نشان دهنده نوع موسیقی موجود در پاپ است. موسیقی پاپ هر آهنگی است که در یک دوره معین معاصر و محبوب باشد.

گسترده بودن مخاطبان این سبک

موسیقی پاپ برای مخاطبان گسترده و متنوع جذاب است. این ژانری است که در آن ممکن است یک علاقه‌مند به جاز، یک طرفدار کانتری و یک هد متال پیدا کنید که همه از یک آهنگ لذت می‌برند. هنرمندان موسیقی پاپ به جای جلب توجه به یک هدف تخصصی، برای عموم مردم جذابیت دارند. زیرا صدای جمعی تحت تأثیر بسیاری از ژانرهای موسیقی دیگر قرار می گیرد و طرفداران تقریباً از هر سبک دیگری جذب آن می شوند.

طیف گسترده تأثیرات همچنین موسیقی پاپ را قادر می‌سازد تا بر موانع ملی و فرهنگی غلبه کند، و این امکان را فراهم می‌کند که یک آهنگ به طور همزمان در شهرهای مختلف ایالات متحده ، خاورمیانه و شرق آسیا محبوب شود.

بر موضوعات اجتماعی تمرکز دارد

موسیقی پاپ در موضوعات و موضوعات اجتماعی مرتبط و سبک‌تر تخصص دارد تا مخاطبان بیشتری از آهنگ‌ها لذت ببرند. پیامی که موسیقی پاپ قصد دارد به شنوندگان خود منتقل کند، آن را از بسیاری از ژانرهای دیگر متمایز می کند.

بیشتر آهنگ های آنها در مورد روابط عاشقانه شاد یا غم انگیز، ثروت، خرج های غیر ضروری، گردهمایی با دوستان یا رفتار جسورانه است. هنگام نوشتن آهنگی جذاب برای بالا بردن روحیه مخاطب، جای زیادی برای مضامین پیچیده وجود ندارد. به همین دلیل است که آهنگ های موسیقی پاپ را که در آن به نبردها، فتح سرزمین های دیگر یا شروع یک جنبش سیاسی اشاره می کنند، پیدا نمی کنید. ما برای شما آرشیوی از آهنگ های معروف خوانندگان زن را فراهم کردیم که میتوانید با دسترسی به آن موسیقی پاپ ایرانی را بهتر لمس کنید.

صدای بالاتر از ساز را ترجیح می دهد

یادگیری موسیقی پاپ هنر سختی نیست . برای خواندن یک آهنگ به سبک پاپ، صدای منحصر به فرد مهمتر از سازهای موجود در موسیقی رایج است. با این حال، یک صدای منحصر به فرد به این معنا نیست که مجری باید دقیق ترین، زیباترین یا بلندترین صدا را داشته باشد.

متأسفانه، بیشتر هنرمندان پاپ از تنظیم خودکار سنگین استفاده می‌کنند، که معمولاً هنگام حضور در اجرای زنده توسط یک نوازنده پاپ خاص، باعث ناامیدی بزرگی برای مخاطب می‌شود، اما از اینکه چقدر در واقعیت متفاوت به نظر می‌رسند، شوکه می‌شوند.

خوانندگان پاپ از حروف صدادار سینه ای استفاده می کنند

برای آواز خواندن فقط کار با تارهای صوتی، دیافراگم و سایر ساختارها لازم نیست. عناصر دیگر، مانند نحوه بیان کلمات، هجاها، و واج های مختلف، به همان اندازه برای خواندن مهارت مهم هستند. خواننده های پاپ از مصوت های بلند و سینه ای استفاده می کنند. به عنوان مثال، برای نزدیک شدن به کمربند بالا، ممکن است صدای “AH” به صدای “A” تغییر یابد.

صدادارهای استفاده شده توسط خواننده های کلاسیک اغلب قوی تر هستند. ترجیحات آوازی خواننده و بخش صدای آنها بر تغییرات واکه تأثیر می گذارد. “AH” ممکن است به “UH” تغییر یابد تا به انتقال به صدایی که بیشتر در سر طنین انداز می شود کمک کند.

خوانندگان پاپ کمتر از ویبراتو استفاده می کنند

هنرمندان پاپ اغلب از ویبراتو استفاده می کنند. با این حال، سبک تر است و فقط برای پایان دادن به یک نت طولانی، معمولاً پس از یک دوره تون مستقیم استفاده می شود. این تفاوت ساده است زیرا آوازهای پاپ به اندازه خوانندگان کلاسیک ویبراتویی ندارند و اغلب با ویبراتوی قدرتمندشان متمایز می شوند. خوانندگان پاپ گاهی اوقات از ویبراتو استفاده می کنند، اگرچه معمولاً ظریف و کمتر قابل توجه است، مثلاً در انتهای یک نت طولانی. برای درک و لمس این نکته مهم  به سایت ما مراجعه کنید و به متفاوترین و زیباترین آهنگ های پاپ خوانندگان زن  و مرد ایرانی گوش فرا دهید

دیدگاه خود را بگذارید