منابع اصلی خبر کدام اند؟

طی چند دهه گذشته، تلویزیون منبع اصلی بی چون و چرای دسترسی به اخبار بوده است. در سال های اخیر، رسانه های جدیدی برای تأمین اخبار شروع به جذب و حتی پیشی گرفتن از تلویزیون کرده اند. البته منابع اصلی جریان اصلی خبری مانند روزنامه ها و تلویزیون هنوز از بین نرفته اند، اما اینترنت به عنوان یک منبع ترجیحی در حال رشد است. برای کمک به شما در درک اینکه مردم امروز اخبار داخلی خود را از کجا می آورند، ما تمرکز خود را بر روی منابع مبتنی بر اینترنت خواهیم گذاشت، زیرا در حال حاضر اطلاعات کافی در مورد منابع غیر اینترنتی وجود دارد.

در زیر ما منابع ثانویه را مورد بحث قرار خواهیم داد، که متمرکز بر مراجعه بازدید کنندگان به منابع خبری اصلی است. با این حال، این بدان معنا نیست که منابع ثانویه در نوع خود منابع خبری واقعی نیستند. بیایید یک نگاهی به آن ها بیندازیم:

منابع ثانویه

موتورهای جستجو

موتورهای جستجو در تأمین اخبار در اینترنت نقشی حیاتی دارند . مگر اینکه یک خواننده یا بیننده اخبار از آدرس وب دقیق یک وب سایت خبری اطلاع داشته باشند، احتمال اینکه از موتورهای جستجو استفاده کنند بسیار زیاد است. همچنین، اگر شخصی بخواهد دیدگاه های مختلفی را درباره یک رویداد خبری خاص مشاهده کند، معمولاً به موتور جستجو برای منابع دیگر مراجعه می کند. گوگل مرور اخبار را کامل می کند زیرا به طور بصری مقالات خبری را که درباره همان موضوع صحبت می کنند گروه بندی می کند و همیشه آخرین به روزرسانی را برای یک خبر خاص نشان می دهد.

شبکه های اجتماعی

معمولاً وب سایت های خبری از حضور خود در شبکه های اجتماعی به عنوان یک منبه برای ارجاع استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان را به وب سایت هایشان که در واقع خبر نهایی است، هدایت کنند. گاهی اوقات، کافی است که کاربران شبکه های اجتماعی فقط اگر مرور مختصری از اخبار را بخواهند، سرفصل ها و توضیحات کوتاه را مرور کنند. می توانید نقشی را که در سال های اخیر توسط شبکه های اجتماعی ایفا شده را احساس کنید. فیس بوک در مرکز موضوعات “اخبار جعلی” قرار داشت و پیش از این، توییتر و یوتیوب موجبات روزنامه نگاری شهروندان را فراهم کرده و حتی کاتالیزوری برای تغییرات اجتماعی و سیاسی مانند بهار عربی شده بودند.

منابع اولیه

وب سایت های خبری متنی و تصویری

وقتی اینترنت به منبع محبوب اطلاعاتی تبدیل شد، وب سایت های خبری به “روزنامه های آنلاین” معروف شدند و بهترین منابع خبری برای کاربران در حال رشد اینترنت بودند. با افزایش کاربران اینترنت، وب سایت های خبری نیز به کانالی حیاتی برای دسترسی شرکت های خبری به مخاطبان خود تبدیل شدند. رشد سریع آن باعث تمرکز بیشتر شرکت های خبری در وب سایت های خود شد. با افزودن سایر فناوری های مکمل مانند تلفن همراه و رسانه های اجتماعی، اهمیت وب سایت های خبری حتی بیشتر می شود.

با سرعت تا به امروز، وب سایت های خبری همچنان منبع اصلی اخبار هستند. صرف نظر از اینکه برای اولین بار اخبار را از طریق رسانه های اجتماعی یا جستجوی در سایر منابع پیدا کرده اید، مقصد اصلی هنوز وب سایت های خبری هستند.

دیدگاه خود را بگذارید