عزاداری با مداحی میثم مطیعی

شهر در ماتم فرو رفته است. هر طرف را که نگاه می کنی، سایه ای از غم و اندوه که شهر را فرا گرفته می بینید. شهر در سوگ کسی اسـت کـه بعد از سال­ها، هنوز داغ او از بین نرفته اسـت. مردی بزرگ که در کنار 72 یار وفادارش حماسه ­ای فراموش نشدنی رقم زدند. حماسه ایی کـه با گذشت قرن ها خاطرات باقی مانده است و هر ساله  برای آن اشک ها و آه ها کشیده می‌شود. برای این مظلومیت. این شهر در سوگ حسین ابن علی (ع) اسـت.  محرم با تمام شکوهش فرارسیده تا دلها را با مظلومان همراه سازد.

مشک هایي کـه با لب هاي خشکیده تماشاگر دردناک ترین صحنه هاي عطش بودند و خیمه هایي کـه در آتش حسرت سوختند و بی خانمانی اهل بیت را فریاد زدند. کاش بیاد داشته باشیم برای شهادت حسین در محرم آتش و گرمایی در دل شیعیان اسـت کـه هرگز سرد و خاموش نخواهد شد. و این عاشورا درس بزرگی از ایثار و فداکاری بود درس محبت و عشق و ایمان.

همه دعوت اند

با نزدیک شدن ایام محرم در ایران هر کس به اندازه خودش در بزرگداشت این سوگواری سهیم است. از کودکانی که لباس سیاه بر تن میکنند و با طبل های کوچک خود نوای بی نوایی میزنند تا نوجوانان زنجیر زن و پیرمردانی که با قدم های خود این مراسم را زیبا و زیبا تر میسازند. اما این پایان داستان نیست صف های طولانی هیئت و دسته های عزاداری آتش زدن خیمه، تعزیه، نوحه خوانی و مرثیه سرایی و مداحی از مداحان معروفی چون میثم مطیعی، انواع مراسمی هستند که سال های طولانی در کشور ما در برگزار شده و با آیین و فرهنگ ما در آمیخته است. باآنکه شهر ظاهری پُرآشوب دارد و مملو از مردانی است که با زنجیر و دست به سر و سینه خود می‌کوبند، اما آنچه در این میان بیشتر خود نمایی میکند، مشاهده انبوه مردمانی است که با مهربانی و همدلی در کنار هم سوگواری می‌کنند.

 

عزاداری شبانه

یکی از جنبه های پرشور و غوغای محرم عزاداری شبانه در مساجد است که اکنون بواسطه ویروس کرونا با شرایط خاصی برگزار میشود. شب های محرم، شب های عجیبی است مگر میشود به مجلس سید شهدا بروی و گناهانت پی دی پی همچون برگ های خزان نریزد. البته نباید در این بین نوحه خوانان و روضه خوانان رو فراموش کرد. روضه خوانی و نوحه خوانی از آیینی است که هر ساله در کنار سینه و زنجیرزنی در این مراسم برگزار می شود.نوحه خوانان چنان با شور گداز میخوانند که گویا با هر سینه زدن مومن شمشیری بر تن دشمن زده میشود. چه بگویم که حال این مراسم وصف شدنی نیست. به لطف خدا کشور ما نوحه خوانان بزرگ و با تجربه ای دارد. در ادامه با برخی از بهترین نوحه خوانان کشور آشنا میشویم.

میثم مطیعی

میثم مطیعی به عنوان یکی از مداحانی که در دهه اخیر وارد این عرصه شده محبوبیت زیادی کسب کرده است. او که تحصیلات خود را در مقطع دکترا در رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه امام صادق (ع) پشت سر گذاشته، هم اکنون در این دانشگاه مشغول به تدریس است.او از نوحه‌خوانان مراسم‌های بیت رهبری و در حضور سید علی خامنه‌ای است. او در مداحی‌های خود به مسائل مرتبط با جبهه مقاومت و دیگر موضوعات سیاسی و اجتماعی اشاره می‌کند . “مداحی ای آیات سوره مریم حسین”، “میگن همه انبیا السلام علی الباکین” و نوحه و مداحی کربلا کربلا ما داریم میاییم از برترین آثار میثم مطیعی هستند.

 

برترین سایت دانلود مداحی

 

در شرایط کنونی که به دلیل شیوع ویروس کرونا توفیق حضور در جلسات عزاداری از ما صلب شده است، اما چه کسی میتواند جلوی عاشق بگیرد! سایت مداحی با در اختیار داشتن آرشیوی عظیم از نوحه خوانی و مداحی های جدید و قدیمی امکان دانلود مداحی با بالاترین کیفیت را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

دیدگاه خود را بگذارید